Mentari merah diufuk timur...


En  Rosdi sedang menilik orkid

..ada yang tertinggal setelah terbenam mentari
ada yang tertinggal setelah kering air dikali
Alam telah meyakinkan kau mesti pergi kau mesti
alam telah meyakinkan kau pasti kembali
bagai yang telah dijanjikan Illahi...
ada yang tertinggal setelah musnah semua mimpi.



Aku & Nanang
bicara tentang apa yang tertinggal... sedih ingin ku nyatakan disini.... setelah sekian lama peristiwa ini terjadi kini ianya berulang kembali. Dimana pohon yang ku pupuk dan kubaja membuahkan hasilnya... walaupun ada buah yang manis harum baunya.. ada yang masam terpejam-pejamkan mata dan ada juga yang degil.. setelah cukup umurnya namun masih tidak mahu matang-matang jua.... menjelang akhir minggu ini.. pohonku ku yang rendang berbuah... membunga dan harum baunya harus dipangkas dahan-dahannya...
2 dahan tua harus dibuang.. dan satu ranting baru hendak dicantas. Ikutkan hati aku yang menanam... tak ingin lagi aku disitu namun yang memberikan baja dan tuan tanahnya berkeinginan berbeza. Apa yang hendak dikata...???

Ulasan

nessuman berkata…
segalanya dah tertulis... sokongan saya tetap padamu bang mie. terima kasih...

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...