Pesan ibu...

Sejak TV9 menayangkan slot cereka Aku Bukan Maryam pepagi, masa sahur kami sekeluarga asyik layan citer tu jerr.... kalau aku tanya kat Eisya, hapa jadi nagan anak orang tuh.. mati kenapa? etc etc...

Eisya akan jawab, itulah abah.. bangun lewat, lepas tu semua nak tanya... terkendon aku nak tahu jalan cerita selanjutnya....

Cumanya, aku nak komen iklan slot KisahKu. Ada selebriti tuh dok kata,
"Sejak kecik sampailah sekarang dah ada suami dan juga baby, ibu tak pernah lekang bertanya.. nko dah solat ker..."

bagi aku, bila dah lelama diulang-ulangi, dah tak nampak bagusnye emak sentiasa mengingati anaknya akan kepentingan solat, malah yang jelas ketara.... si anak itu sungguh malas menunaikan solat sehinggalah di desak, ditanya berulangkali dan disoal secara berdepan barulah nak solat.
Hmmm... hampeh kan????

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...