Jumpa doktor...

Semalam aku ambil halfday pasal penat dengan acara server migration aku sepanjang minggu. Lepak dengan bebudak layan Spongebob yg demam sebab selsema buih akakakak.....

Member baik dia Patrick pulak tak bagi dia pi jumpa doktor... dia kata doktor akan buatkan kita tunggu lamaaaa sebelum diberi rawatan... lepas tu ia akan berleter panjang tentang cara kita menjaga kesihatan dan kebersihan diri lalu diberikan tusukan jarum yang menyakitkan dan dibekalkan pula seribu satu jenis ubatan yang pahit untuk ditelan dan akhirnya kita pula diberikan bil yang sungguh memeningkan kepala untuk dijelaskan    dan semua itu benar-benar berlaku kat aku masa tu. Baguih juga sponge bob punye citer nieh kann... sungguh kena dengan pengalaman aku.

Dulu aku penan pi jumpa doktor kat oldfactory area... dia tu sebenarnya member sekolah aku dulu... aku tak sedap badan dan otot betis aku keras mungkin kerana banyak berjalan dihujung minggu. Masa tu dah hampir jam 2 petang. Aku amat berharap dia akan kasi aku MC untuk aku balik ke rumah... namun, dia kata ini ok... tak de apa ponnn.Tak perlu MC, boleh kerja macam biasa.

Aku balik ke rumah terus... malam tu aku pi jumpa lagi doktor lain, dia kasik MC dan refer aku ke hospital. Ehkk... seriyes gaak sakit aku tuh... rerupanya, tendon atas tumit kaki aku tuh dah terkoyak... hhhmmm... So, aku terus kurang yakin dengan member sekolah aku nieh dalam diagnosis kes aku. Di situlah bermulanya aku pandang rendah kemampuan bebudak nieh buat diagnosis.

Sorry bro.... keyakinan itu tak selalunya boleh dibeli dengan wang ringgit. Take serious on every single detail.
Salam Ramadan dari aku.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...