Gemilang.

Suatu masa dulu, bilamana aku habis exam final year paper, kami beramai-ramai ke rumah salah seorang teman di Aulong, Taiping untuk beraya... errpp.. aku ponn tak berapa ingat dah. Dalam perjalanan tu, kami sibuk layan lagu Ella dari Album terbaru dia masa tu... dan akhir-akhir ini, bila aku dengar semula lagu tu... kenangan aku mengimbau kembali ke saat itu. Ntah kenapa, semangat aku berkobaran semula dan hanya Allah yang tahu...
Kepada sahabat yang bersama-sama di dalam kereta dalam perjalanan tersebut... diharapkan semuanya masih lagi ingat memori bersama disaat kegemilangan kita. Aku tahu, mereka kini kita semua sibuk sekali dengan peraturan baru kehidupan dan komitmen yang berbeza, namun... pernah suatu ketika dulu... kita berada dalam satu pasukan yang sama.
(Mie,Zafrul,Brado,Sedae,Dnae, Pendek,Tricky,Hatta, Nahaq, Greng, Ithar, Mool, Zee, Tajui, Faizal, Ashroff, Bek, Nasir, Ajik, Wordstar, Bob, Jenal, Farid, Skudai, Jasni, Roxette, Yang, Mift, Keyhair, FadilAnan, Che Din, Jae, Boss, Ayope, etc..etc.. sure ada yang tertinggal.. dan list of aweks tanak boh.. kerana ianya bakal mengundang syahdu jer... akakakak ) You guys help me much in creating my characters as of today. Jazakallahu Khairan Katsiro.

Terjaga aku dari tidur yang lena
Melangkah malas menuju jendela
kabus menyelubungi subuh
mengimbas segala kenangan yang lalu
Lautan luas telah ku renangi
Segala onak ranjau yang berduri
tak kenal dan tak kupeduli
kuterus mencuba kecapi hingga kini
Bersama-sama
Tempuhi segala
Walau jalanan masih jauh
hanya kau dan aku yang tahu

Saat gemilang yang aku nantikan
hampir menjelma didepan mataku
kupercaya saat kan tiba
hanya menunggu tika dan masa

Bersama-sama
Tempuhi segala
saat gemilang akan tiba
dan kita kecapi bersama
Sungguh aku berjanji
dengan diriku sendiri
Untukku menggenggami ikhlas sabar menang....


Ella - Gemilang

Powered by mp3skull.com

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...