The hit list...

A disgruntled man creates a hit list with a stranger during a drunken night out and must then race to try to save those he marked for extermination as the bodies begin to pile up and all fingers point to him.
The Hit List
Baru jerr abih layan citer nieh. Aku ingatkan citer biasa laa tembak sana-sini... tapi hmmm... baguih gaak. Dia bawak aku ke suatu dimensi lain dalam sebuah penceritaan. The professional... citer British yang aku layan kat TV dulu-dulu... lepas tu citer Starsky & Hutch, polis US plakk... lebih kurang sama jerr... tapi citer nieh plakk... sungguh menarik.

Watak utama dia adalah sorang engineer yang memasing buat proposal untuk dibentangkan kat CEO. Tapi dia kena buli ngan budak baru join, idea dia kena ciplak dan dia tak dapat promotion.... Boss dia kata kat dia... mamat tu adalah FUTURE syarikat. Sedangkan along dok ligan duit bunga yang dia hutang.... tak puas hati toll... prinsipal dah abih bayar tapi bunga dok bertapuk.... Balik rumah... bini dia dok baguih layan-diri ngan member kamceng dia... perghhh!!!!

Stress abis-abisan tul watak tu....
dia pi mabuk-mabuk sambil sembang ngan satu mamat kat bar pojok.... mamat tu ponn layan dia. Bila mamat tu kata dia professional killer...  dia tak caya.... so dia suruh boh nama orang yang dia ndak hit... start dari nomor 5 ke atas...
dia boh boss, kutu yang ciplak idea dia... along, member kamceng dia dan yang last tu bini dia....
Pepagi tu... sudah... sorang demi sorang nama dalam hit list tu kena bunuh... wow...


Yang sempat aku peratikan... mamat nieh drive nissan teanna... tapi member dia drive BMW. maksudnya, dalam masyarakat depa... kalau drive Japanese car nieh kita sub-middle standard.
Satu lagi, dalam budaya depa... kalau suami gila keje... bini akan cari jantan lain... dan start dari member kamceng laki dia... hmmm mungkin satu kebetulan tapi polemiknya tampak menarik.

Dan aku respek bila dia terus kuar dari rumah bilamana dapat terjah bini dia ngan member kamceng baru selesai lukis peta topologi bentuk mukabumi yang bergunung -ganang dan lurah gersang.

Namun sang sutradara masih mampu untuk memperbetulkan kisah di penghujungnya dengan gaya garapan yang terpuji... aku respek. Penceritaan begini masih belum dipelopori oleh orang di nusantara kita lagi nampaknya
hmm itulah keje aku disaat boring nieh... layan!



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...