Sindrom hari pertama

Hampir setiap hari isnin aku akan mengalami sindrom ini. Rasanya hujung minggu berlalu begitu cepat. Sesingkat masa yang ada, tak sempat nak merumput dan membaja pokok. Tak sempat bermain dengna anak-anak. Tak cukup masa untuk berpiknik dengan keluarga dan tak punya cukup masa untuk belajar....

Dan hari pagi ini... Ein menangis kerana sudah biasa lepak tak pergi ke sekolah. Dia salahkan aku kerana semalam sebelum tidur dia telah siapkan soalan untuk aku jawab...
" abah, hari ni sekolah tak?"
aku jawab hari ini cuti tapi esok sekolah laaa....

Sampai pepagi tadi bilamana dia tengok kak Eisya dah siap berbaju sekolah... maka tangisan berbunyi dari aku buka pintu depan sehinggalah mereka berdua sampai ke rumah mama. Nasib baik aku dah siap downloadkan beberapa game ABC dalam Experia aku..... biar dia layan sementara aku drive sampai ke Seberang Jaya.

Aku ponn sama.... malaaaaass jer arinih.
Mandi kolaaaaaaaam.. Penang Youth Park


BTW, Erman dah sihat Alhamdulillah.... berkat doa kalian.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...