Legends of Honey and Bee

Lawatan En Badrul Isar dan family ke rumah aku 2005

Kisah kali ini adalah tentang panggilan mesra.   Kekadang aku rasa orang dulu-dulu nih lebih lucah dalam bercinta namun dengan berlapikkan bahasa indah berbunge, sapa yang paham tahu lerr.. sapa yang bengap.. sorry.. takde ubat.
Apsal lelaki dianggap sebagai kumbang??? dan kumbang plakk .. apsal dok hisap madu BUNGA???
tadak keje lain!
uishkk... ngeri

Apsal plakk lelaki yang jahat digelar lelaki hidung belang???? 
hidung dia kena kelar or dia jatuh tersagat tar???
Bunga bukan sekuntum... kumbang pula bukan seekor...???
kembar tak seiras atau seiras tapi tak kembar...

cuba dengar lagu nih...
setelah madu musnah sang kumbang pergi
tinggal bunga layu begitu saja
bunga pujaan hampa tiada berseri
lemah longlai tak lagi bermaya
Nak ku biarkan tak sampai  dihati
bunga jadi ku petik akhirnya.
itulah lelaki.. kalau leh selamatkan awek... jadik hero.. perghhh kembang semangkuk!

Panggilan abang kepada suami plakk... kekadang jadik lain maksudnya. Sembang ngan kawan aku masa ngantar anak ke sekolah... darjah satu. Anaknya yang kecil panggil dia abang...??? musykil gaak aku... adik engkau kerr...
dia kata anak yang nih ikut mak dia... pasal mak dia panggil abang kat aku.. budak nih ngikut jerr panggil abang.. akakakakakak
Sedap bayu sepoi-sepoi bahasa disini

Hmm... dulu popular ngan panggilan ayang-anje... ude-darre pass tuh masa zaman aku remaja.. panggilan awak-kita... dan memacam lagi.

Kami di Morib
Kisah Honey and Bee nih bermula bilamana aku dalam komuter kat KL... aku tertangkap dengar orang tu cakap ngan awek dia.. bahasakan dirinya sebagai bee dan aweknya sebagai honey... Suara yang agak kuat dalam tempat tertutup... memasing buat hal sendiri tapi aku yang duduk berdepan dengan dia... join dengar jerr laaa...
 Yang agak menggelikan ketiak aku, mamat tuh siap merengek-rengek ngan aweknye.
Bee sayang kan honey tau.. etc etc...
dengan badan dia yang gempal putih tuh.. aku tak berapa nampak dia sebagai Bee...lebah yang berbelang-belang, tapi lebih kepada Bar-Bee yang montel dah sedia untuk disembelih... maafkan aku kerana celupar... cumanya aku tak tahan bilamana orang tuh nak menunjuk sangat bahawa di dunia ini cuma mereka yang tahu bercinta dan terlupa plakk ngan etika bercakap dia ruang legar orang ramai.

Namun ingin aku nyatakan disini... mami yang berjiran ngan kami dulu nama dia Johara Bee.. DAN dia tidak termasuk atau kena mengena ngan citer aku nih... harap maklum.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...