Berhujung minggu di KPJ... dugaan Ramadan.

Semalam, pagiku yang sering disapa mesra Ein dan Erman menjadi agak gempar.... Ein yang diyakini tidak pernah menghadapi masalah pernafasan pagi itu nampaknya begitu letih untuk bernafas. Tercungap-cungap dan ternyata beliau amat letih dalam mengatur ritma-ritma pernafasannya seperti biasa. AKu semakin resah, Raja membawanya berjumpa Dr Cheam dan diberikan oksigen, dia tidur namun ianya berulang menjelang tengahari. Aku ke sana lagi dan akhirnya dengan surat rujukan, kami menuju ke KPJ berjumpa dengan Dr Shahbodin.
Semalam, aku berbuka di rumah mak, sedangkan Rajaku bersama Ein. Malam, lepas terawih aku gunakan kaedah kereta besar mendapat keutamaan, aku bawakan nasi sahur untuk ibu dan Ein....kami lepak sampai hampir jam duabelas sebelum pulang. Aku masak nasi dan tumiskan sotong untuk juadah bersahur aku dan Eisya.
Episod duka ku bermula jam 2:30am bila Erman batuk dan muntah, aku wash dia... ada cicak plakk... dia mintak aku ketuk cicak tu... so terpaksa lerr aku jadik hero walaupun aku geli ngan cicak... akakakak
Erman tidur tak nyenyak, aku terjaga lagi jam 4:30am... nak tidur takut hanyut, ndak kejut Eisya awal lagi... so aku berjaga sambil baca harian metro sampai jam 5:30am... lepas subuh, aku tunggu sampai Eisya bangun jam 8, aku tidur semula... bangun jam 10 gorengkan telur untuk Erman... kesian dia lapar... asyik baham biskut ngan mamee jerr...
Aku bawa dia berjumpa doktor untuk dapatkan ubat selsema dan batuk... aku gantikan ibu menjaga Ein... dan kat sinilah aku ada online access untuk update blog...

Teringatkan khutbah Jumaat lepas, 10 hari pertama adalah rahmat, trimester kedua adalah pengampunan dan trimester penghujungnya adalah pembebasan dari api neraka. InsyaAllah puasaku dan puasamu yang membaca akan beroleh ganjaran yang diidamkan disyurga....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...