Duta produk...

Suatu masa dulu, kalau cakap pasal duta produk kecantikan, benak aku akan terpikirkan pasal awek yg badannye solid molid.... yang pipi bak pauh dilayang, yang alis matanya lentik, yang betis bak bunting jagung dan senyuman bak bulan sabit errkk... betul ker.. akakakak...
pendek kata....
errkk... dulunya setiap kali jumpa perkataan nih aku ingatkan Ibrahim Pendek yang kata akakakakakakak....
berbalik pada citer kita.... memang aku dok agak kalau duta produk nih mestilah orangnya cantik manis etc etc... tapi bila dunia dah terbalik... kini, dah tak janggal lagi lelaki jadik duta produk... dulu pelik gaak dengar Rosyam  jadik duta produck nona gayah...eleehh produk urut wanita lepas bersalin dan jamu tuh lerr... etc etc... pelik kann... hape kene mengene kann...
bila jenama asing cari duta yang lebih perkasa untuk menonjolkan produk kegunaan lelaki... perghh bertambah lerr aksi hero macho yang jadik duta...

sampai lerrr tahun 2010, aku terkejut, lelaki macho & hensem dan lasak dan pelbagai lagi keistimewaannya sebagai lelaki dipamerkan untuk menjadi duta.. alih-alih... dia tangkap leleh bila gaduh ngan bekas awek dia... siap nangis ala dramatis kematian kucing lagaknya kat TV3... akakakakaak

Patutnya TV3 boh lagi indon sebagai latar belakang terjah tuh baru SANNNN.... kata zikri!
*budak intern dari UTP nih aku ndak ajar dia pasal SAN (storage attached network).. dia ajar aku pakai bahasa slang SANNNNN plakk... hmmm hampeh!



Aku bukan lah superman
aku juga bisa nangis
bila bekas kekasih hatiku
ngadu kat mak aku....

*Lagu kegemaran Ein... Erman ponn leh nyanyi lagu nih...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...