Setahun berlalu....

Salam sejahtera buat semua yang membaca. Apa pendapat kalian dengan tahun ini... 1430Hijrah maksudku... dan tak lama lagi gaak 2009 Gregorian akan berubah angka. Apakah istimewanya??
Suka atau duka???
Gembira atau kecewa?
Ketawa atau nestapa?
Atau.. terlalu leka sampai terlupa segalanya?

Semalam sekali lagi angka 3am mengejutkan aku... sejak hari Sabtu lepas... aku demam dan terjaga jam 3pagi.. berlarutan sampai ke pagi tadi. Hmapir setiap malam aku terjaga jam 3 pagi. Kini aku dok sedih tengok nanang. Dah terbiasa pepagi makan nasik... bila aku antar ke taman asuhan... dia nangis sambil kata "nak naaak... nak naaakkk..." kat kakak Eisya pasal lapar... tapi staf kat situ kasik minum susu jerr..

 second day aku bagi bekal nasik dan suruh Eisya suapkan.
Menangis aku setiap kali tengok muka dia tidur kat sebelah aku malam semalam.... nak buat macam mana nanang... itulah kisah kita di tahun ini... jom baca doa nih lepas semayang asar satni


dan lepas layan bolasepak Malaysia Lawan Vietnam petang satni... Jangan lupa pi baca doa awal tahun kat surau... semoga di tahun depan, kita akan lebih tabah dalam mengharungi cabaran baru dengan sabar, kerana Allah swt suka kepada hambanya yang sabar.



Cakap pasal sabar... teringat AliJohan ada antar SMS kat aku... sila baca ngan gaya orang Rohingya katanya:
A,kum ni kwan lis ku ribu2 minta maaf sama awk. ni dunia semua orang jdi slah tpi klau minta maaf kena bagi maaf y,awk kan orng Malay mcm mcm bleh buat kita orng psal kmi warga asing. AL QURAN dan AL HADIS tulis sapa yg bleh sabar nti dia yg bleh dpt jannat


Terbakatr tak korang kalau jadik aku... hmm pasal tuh kulit aku gelap skeet... sebenarnya dulu aku lebih putih dari sekarang.. tu pon ko korang ndak percaya lerr...








Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...