bila dah berkuasa...

penah dengar tak citer hindustan dimana tahanan pendatang tanpa izin mengamuk ngan geng  dan beberapa orang mati???
sungguh sadis kerana dijumpai parang dan senjata tajam yang merbahaya di kem tahanan...??? camana bendealah tuh leh masuk... mungkin ada yang tidor masa keje atauponn kosmetik photographer jerr...

penah dengar tak satu citer hindustan dimana tempat pengajian taliban kena serbu ngan polis hindustan dan berjaya bunuh guru taliban tersebut dan yang peliknya dijumpai mayat guru tuh hanya berseluar pendek?
Memang semua tok guru taliban pakai suar pendek or propaganda untuk memburukkan ketokohannya...???


Penah dengar tak satu citer hindustan dimana tahanan polis hindustan kena belasah sampai mati...??? dan dijumpai suatu kenyataan bertulis bahawa tahanan tersebut telahponn tercedera sebelum masuk lokap,,,????


penah dengar tak atu citer hindustan dimana pemimpin negara hindustan tuh kena belasah dalam tahanan polis hindustan..???
tapi kenyataan umum mengatakan bahawa polis hindustan tak buat mende ponn... mamat tuh saje hantuk kepala kat dinding sampai mata lebam...???

dan yang terbaru... penah dengar tak tak satu citer polis hindustan menembak mati seorang pemuda yang mengamuk menggunakan pisau pemotong sayur.... pasal pisau tuh dianggap sebagai senjata pemusnah besar-besaran... mungkin polis tuh tak sempat bawa C4 masa tuh.. kotidak sure tinggal kesan DNA jer mamat penjenayah yang bawa pisau potong sayur tu kat Mesia nih

Citer polis hindustan yang jahat dan rasuah tuh memang membawa penonton mual dengan perangai depa dan seperti biasa HERO MATA MERAH aka PADDAYAPPA ponn mai tolong.. tangkap peluru dengan gigi dan pelbagai aksi menarik tak masuk akal dipamerkan... biasalaa kann citer hindustan....

yang peliknya cuma citer yang hampir serupa jadi kat tempat kita.... yang buat kita tertanya-tanya bila PADDAYAPPA nak mai tolong aaa...????

dan kerana tidak tertahan dengan sikap ini, lalu kupaparkan sendiri kekecewaanku terhadap merekea yang berkuasa itu...
Segala perlu dilakukan dengan adanya surat rasmi... yang dipanggil repot!

Bila aku begitu berkehendakan bantuan kerana ternampak didepan mata jenayah berlaku... aku terus dail nombor bilik gerakan polis dan ternyata... mereka ini sungguh tidak berkuasa.... mereka meminta aku hubungi imam dan ahli jawatankuasa masjid untuk memecah masuk ke dalam rumah yang dihuni 5 lelaki myanmar yang berstatus pelarian Rohingya yang dilindungi oleh UNHCR yang nyata melarikan pembantu rumahku... kerana menurut staf dibilik gerakan berkenaan... mereke tiada kuasa untuk itu... hmmm...
menarik kaannn... cerita-cerita polis hindustan yang kupaparkan diatas rupanya tidak menunjukkan kekuatan kuasa mereka... ada ketikanya mereka berubah terus dari pihak yang berkuasa undang-undang kepada pihak yang paling tak berkuasa untuk menolong aku... seorang pembayar cukai yang berdaftar.
Kusertakan disini gambar mereka berdua yang dapat ditransfer melalui bluetooth di malam bersejarah dari telefon bimbit AliJohan sendiri.

Mesra depa tu kann... hmmmm. Liar sungguh Lisa nih sejak berkenalan ngan AliJohan. Dia sangup menipu aku sekeluarga... menipu keluarganya di Jember, Surabaya... menipu suaminya Hariyono di seremban dan bila aku belikan tiket untuk dia balik keMedan... rupa-rupanya... dengan mudah dia menipu imigresen LTAB Bayan Lepas... aku dimaklumkan oleh Lion Air bahawa dia tidak menaiki pesawat tersebut. Ntah memang jahat dari mula or just bertukar bila sampai ke sini.

Dia kata aku tak kasik dia cuti mingguan... sedangkan aku dah bayar RM50 extra ke dalam gaji bulanannya... dia kata aku tak kasi dia antar wang ke indon... dan tak kasik kau jumpa ngan suaminya masa raya lepas... terkilan aku dengan tuduhan ini... aku cuba minta nomor dia kat Jember... dia sengaja kasik yang salah... nasib aku dapat korek keluar maklumat. Ntah Pak Mansor paham dan ndak mengaku kesalahan anak dia atauponn terus diracuni oleh NurKholisah ini dengan memburuk-buruk kan aku...???

Aku hanya berserah. Allah lebih mngetahui!

Ulasan

x-sap cmy berkata…
laaa.. tu ker maid abg mie?! send jer gmbr tu kat family dia ngan husband dia di seremban tu... la ni mmg x dak maid ka? Susah jgk dpt maid perangai mcm ni kan... sabor je la..

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...