Bila helang ponn melebarkan sayapnya...

Sejak aku sedar pasal kena tinggal kecik-kecik dulu... aku memangnya tak suka kena tinggal.. biar camana ponn riak muka yang aku cuba buat untuk tunjukkan aku tak de bende kene tinggal tapi... hmmpphh... hampeh... memang aku tak suka.

Tingat lae masa darjah 4 dulu.. bila mak&pak ndak pi jalan memana... biasanya aku kene tinggal... hmm paham dahh... aku nih nyusahkan dari segala segi, memang tak dinafikan... so bila anak jiran dibawa bersama tapi aku kene tinggal... memberontak gaak lerr kann.... lama tak lama sampai aku darjah 6 gaak lerr.. susah ndak terima hakikat. buat perangai.. pukui sana.. pukui sini... akakaka... ganas toll aku masa kecik.. tu yang aku concern sangat ngan perangai erman... takut dia ikut perangai aku... hmm hampeh!

Bila dah blajar sekolah menengah.... leh kawal skeet tapi bila masuk asrama... eleeehhh tension balik.... tetambah bila semua orang balik pasal exam dah abih tapi aku ada paper lagi... arkkk....

Bila dah keje... member sekole plakk ndak blahh... abih... jadik malas ndak keje terus.... Masa DUDE blahh dulu.... aku terus carik keje lain... pasal tuh sempat mendarat kat Motorola kejap tu... abih sorang demi sorang geng baik cabut... start dari jenab, bird, dude.. arrgghh tensen gaak aku... tapi ndak buat camana... kita didunia kena kawan ngan semua orang... bukan geng sendiri jerr... kann!
sebagaimana basade kawin dulu... aku terkapai-kapai cam tuh gaak lerr.... kosong, sunyi dan bosan...


Namun kini, aku plakk jadik superior... bila subordinate tanya terus terang pasal ndak belah... aku kasik peluang depa buat keputusan sendiri. tapi kalau ndak chow... make sure tempat baru tu bagi increment >20%... kotidak wat pe nak amik risiko... pasal THE GRASS IS ALWAYS LOOKS GREENER ON THE OTHER SIDE.... BUT THE FACT IS.... IT STILL FEEL LIKE A GRASS, TASTE LIKE A GRASS AND IT STILL ACT LIKE THE SAME OL GRASS.


Bila bebudak tanya aku.. aku suruh depa get the best deal dan tak payah tunggu... when you're ready to fly... lets try the blue sky....



Memulanya.... Fizal blahh... pass tuh abg ponn plakk kasik aku sibuk ngan keje bila dia pi haji untuk 43 hari... dah tuh man plakk ndak chow... bila man tak jadik... jamal plakk nyusul... hmmm... semalam... dalam kesibukan harian... aku selak gaak jobstreet... update cv... :)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...