Dan Syaaban pun melabuhkan tirainya...

syahdu, gembira , sebak dan terharu... segalanya bergelojak di fikiran ku... Senja hari ini akan melabuhkan tirai dan secara rukyahnya, anak bulan Ramadan akan di teropong dibeberapa tempat seperti Pantai Acheh, Teluk Kemang... dan seterusnya pemegang mohor besar raja-raja punn akan melakukan pengisytiharan tarikh permulaan puasa bagi Malaysia di malamnya.



Setiap insan pasti merasa
Saat perpisahan terakhir
dunia yang fana
akan ditinggalkan
hanya amalan yang dibawa
Terdengar sayu surah dibaca
Sayunya alunan suara
cemas di dada lemah tak bermaya
terbuka hijab didepan mata
selamat tinggal pada semua
berpisah kita selamanya
kita tak sama nasib disana
baik atau sebaliknya
sekujur badan berselimut putih
rebah bersemadi sendiri
mengharap kasih anak dan isteri
apakah mungkin pahala dikirim
terbaring sempit seluas pusara
soal bicaa terus bermula
sesal dan insaf tak berguna lagi
hancurlah jasad dimamah bumi
berpisah sudah segalaya
yang tinggal hanyalah kenangan
diiring doa dan air mata
yang pergi takan kembali lagi...



sebagaimana biasa diri ini dah terbiasa menjerit, menempelak, menyindir dan melakukan sesuatu yang mungkin tidak disenangi oleh semua. maaf dipinta!

Jika kalian ingin tahu kenapa aku bersikap sedemikian... jawabnya ialah... itulah aku, Suhaimi bin Hj Basir yang dilahirkan 39 tahun yang lalu oleh ibuku, Hajah Siti di rumah bernombor 1062 mukim 11 Padang Lalang... yang anda kenali. Apakah kehadiran aku dalam hidup kalian ada signifikasinya? terpulang, namun percayalah... kemunculan diri kalian semua sangat aku hargai.. tiada yang terkurang... everything just perfect!

Walau hadir sebentar untuk memarahi aku, aku tetap berterimakasih kerana ia menandakan aku masih jauh dari sempurnaan sebagai seorang insan, anggota masyarakat dan sahabat untuk semua.



buat yang tersayang... maaf sekiranya kekadang aku tak berdaya menahan tekanan kerjaya dan juga emosi ketika bersama menyebabkan terpacul keluar kata-kata dengan intonasi yang kurang disenangi... demi Allah, aku ingin menjadi sesempurna rasullulah saw namun ianya begitu jauh dari jangkauanku...



bila bahagia mulai menyentuh
seakan ku bisa hidup lebih lama
namun harus kutingalkan cinta ketika ku bersujud!
bila keyakinanku datang
kasih bukan sekadar cinta
pengorbanan cinta yang agung
ku pertaruhkan
maafkan bila ku tak sempurna
cinta ini tak mungkin ku cegah...
ayat ayat cinta bercerita
cintaku padamu!


Buat semua tanggunganku
maaf ini ku sebarkan untuk kalian dengan harapan agar segala saranan dan tunjuk ajarku bisa kalian manfaatkan untuk kemajuan diri... tugasku berakhir disitu... perjuangan seterusnya milik korang.
Buatlah yang terbaik untuk diri sendiri...

teringat aku tentang soklan yang aku lemparkan untuk pelajar hardcore bermasalah masa kem motivasi tempohari... apakah sumbangan terbaik korang terhadap diri sendiri... sampai saat ini aku masih tak berupaya memberikan jawapannya... segala yang ku lakukan ternyata untuk orang lain dan serpihan dari itulah kepunyaanku... ada yang menarik tetapi sering yang terpalit hanyalah sisa yang tidak dikehendaki cuma... namun aku bersyukur kerana itulah dia rezekiku yang Allah janjikan.... aku bertekad tanak minta dari manusia... biarlah segala balasan diberikan Allah... jika tak didalam dunia... Alhamdulliah jika dibayar bila aku bersendirian dialam barzakh sok nih...



cakap pasal bayar... baru tadi aku bank-in check yang Income-tax pulangkan akakakaka... ada laa dlm rm500 lebih .. ok laa buat duit raya!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...