Cerita tentang masa lalu...

Cerita tentang masa lalu
cerita tentang kau dan aku
kini hanya tinggal kenangan
kau abadi dalam hatiku....

Cakap tentang cerita masa lalu, aku tak penah merasakan aku terpisah jauh dengan masa lampau... terasa setiap apa yang berlaku masih segar di ingatan. Cam baru sesangat jerr aku masih bergurau senda dengan sahabat, sekarang nih dia dah ponn kembali kerahmatullah.
Bait ayat yang telah terbiasa didengar....

Imam Ghazali penah berkata... benda yang terlalu jauh dengan kita adalah masa lampau... walaupon masa yg terlepas dari kita itu cuma beberapa saat... tapi yakinlah, keterbatasan kemampuan memisahkan kita jauh dari masa lalu yang tidak terjangkau.

Dengar pepatah nih... dgn izin, "The man who succeed is the man who grabs opportunity when it comes". Berapa kerat dari kita yang membaca blog ini yang yakin dia boleh grab opportunity when it comes.... ramainya kurang bersedia. Kurang berkeyakinan dan yang lebih ketara ialah... kurang berpengetahuan tentang kesempatan yang berlalu didepan mata.

Aku bercakap tentang aku secara khusus dan melayu secara amnya. Kerana aku kerap bertindak camtu.... bila terlepas, barulaaaaaa berputar semula rakaman dalam kepala... uishhh... kalaaaauuulaaah... kalauuuulaahh...

Aku attend course on Emotional Intelligence in Organization 2 hari kat Sunway Hotel. Menarik gaak... walaupon tension pasal group aku tak menang dan terlepas hadiah buku The Secret Revealed tapi tak kisah lerr.. (sebenarnya aku kisah) at least aku ada CD pasal buku tu... sesapa ndak, leh aku kongsikan :)

Itu ler yg aku ndak kongsikan hari nih.... actually, we are supposed to think positive everyday and according to the law of attraction, all good things will comes over to you. Dont worry if sometimes a negative feeling comes over your mind coz... positive influence is always in a better position in taking over all the bad emotions.
Terfikir aku pasal mak.... kenapa kerap sangat orang dok kata dia pelupa? Dan kini dia sendiri plakk dok canangkan yang dia pelupa.... kalau berkelapangan, aku akan korek balik citer lelama dia... masa dia remaja, masa zaman susah membesarkan kami etc etc..... dia leh ingat every single details dan tak tercicir... so?
penah dak korang dengar... jangan cakap sesuatu berulangan... contohnya.. Jaja demam campak, dia tak ikut pi kenduri pasal takut org tegur... setiap teguran akan tumbuhkan satu bintat campak kat badan.... etc etc....

apa maksudnya setiap teguran orang tu.... bila dah semua orang kata dia sakit... dia akan mula merasa sakit... dan perkataan sakit, demam dan bintat campak tuh mula melengkari pemikiran dia setiap detik masa.... so relate semula kepada law of attraction... if you keep on telling your mind that you're in a bad shape... your mind will help you to gain your wish... the bad shape!
So, betul tak kata orang-orang tua dulu...
betul kann....?

Hmmm.. talk again on the law of attaction bila free. Ndak design IT infra sat.... ndak submit minggu depan tapi info tak cukup lagi.... paling sikit RM180K. Design pakai VMWare lahhhh...

So.. think positive... feel good and relax your mind. If you're having difficulties in thinking something good... think about baby... kids.. etc. World that full of laughter... here i share with you some of it...


erman... tenang tidur, belajar, tidur, belajar... seronok senyum, lapar menangis... Jaundice dia tak teruk sangat berbanding kakak-kakaknya.

highest reading on 8th day is 191. Compares to Ein 339 and Eisya 255.

Hadiah Erman...



dan dari Sunway dan pemakan kek dari Taman Pauh Jaya



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...