Memori 2007: Deras sungguh masa berlalu...

Salam 2008 belum sempat di ucapkan namun diri kini dah berada di ambang bulan Februari... cepat sungguh masa berlalu. Tak terkejar aku.... mungkinkah masa sememangnya berlari pantas ataupun aku yg begitu selesa tidur dlm comfort zone aku....???



Tahun lalu, di awal tahun semua kengkawan teruja dengan skim cepat kaya SwissCash.. sebaliknya aku teruja dengan kehadiran EinNadira. Buat pertama kalinya aku tahu bahawa jual-beli kambing dikira kilo. Berat basah kambing hidup di timbang dan di darabkan dengan RM16 sekilo. Tu ponn pasal aku buatkan Aqiqah untuk Ein diluar raya haji. Kambing tuh plakk.. bebiri plakk tu, masa ujan sure berat timbangannya... hmmm.. hampeh.

Yang terharunya... bik usrek tanya bulu kambing tu.... dia dok sangka, bulu tu putih gebu... akakakakakak... warna sebenornye... hmmm... kambing pon tak sanggup ndak tengok akakakak.
Ein itu Ein ini semuanya Ein... dan dihujung 2007 baru aku sedar bahawa pengasuh Ein ( Susi ) dan ndak balik Indonesia... kesibukan terarah ke sudut itu...
2007 kulalui dengan kesibukan... terlupa akan waktu untuk diriku sendiri.... aku terlupa saat bila aku merasa tenang dan santai.... namun, jika itu yg dicari.. maka itulah yang dijumpa....
pepatah mat saleh pernah berkata.. "life is what happen while we are busy making an excuses..."





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...