Kembalinya Susi ke Indonesia: Tragedi atau sebaliknya..??

Seringkali aku tertanya, sekiranya telah berbuat persiapan seadanya, pulun sesungguhnya dan berdoa kepada Allah selanjutnya... namun masalah yang dihadapi masih bertimpa-timpa... adakah ada maksud di sebaliknya?
Masalah ini dinukilkan setelah aku bertungkus lumus untuk menyelesaikan masalah pembantu rumahku, Susi Susanti yang ingin kembali menyambung kontrak sehingga 2010, namun di saat akhirnya, didapati gagal dalam ujian air kencing. Doktor kata Air kencingnya kotor.... aku bengang gaak... air kencing sapa yg bersih.... unless dlm pundi kencing dia ada water filter yg buat reverse osmosis okay laaa...




Aku berhabis-habisan untuk beli tiket kembali ke Malaysia on Dec 29, 2007.... lanjutkan tempoh pasport dia etc kat Konsulat Indonesia etc... hasilnya... ekhmmm.. udah lerr... malas aku ndak ungkitkan lagi cerita nih... cam tak ikhlas plakk dengan ketentuan Allah.... hmmm dah memang jodoh pertemuan kami sekeluarga dengan dia berakhir kat situ gamaknya...


Pada 8 Disember kami ponn antar dia kat LCCT. First time aku nengok LCCT tu... hmmm sibuk gaak lerr... sampai tadak tempat ndak duduk... dah tak larat ndak berdiri.. kami ponn ciao laaa... dlm kol 5:30pm..... aku tunjuk jln masuk dan suruh dia check-in awal, walauponn depart jam 7pm...

Sememangnya kerinduan kami bermula sejak pulangnya kami dari Sepang. Sesampai di rumah, kena kuar keta bukak pintu pagar sendiri... pas tu kena kutip barang dari boot kete, pass tu kena masuk mesin basuh sendiri... pass tuhh kena kutip jemur sendiri, masak dan basuh pinggan sendiri, sapu rumah sendiri, mop lantai sendiri, mandikan Ein sendiri kemaskan bilik sendiri... sob.. sob... aaaaaa........... kami rindukan Susi!!!!!!







Hampir sebulan lamanya kena antar Ein ke rumah mak.... namun ada hikmahnya... Ein berjaya merangkak dengan laju ala mat Pyan, leh jerit ala Mat Pyan, pandai nangis cam matPyan dan memacam lagi budaya MatPyan yang dapat dia kuasai. Aku kasik RM1 kat matPyan pasal berjaya bagi tusyen kat Ein.
Kini cuma tunggu dia ajar Ein berjalan jerr....
Tuan Guru Mohd Ady Suffiyan, walaupun berjalan ala kengkang... tapi dapat menendang bola... pergghhh... dasat budak nih!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...