Cerita pisang

Cakap pasal pisang, aku memang penggemar gorpis nih...

Pisang emas dibawa belayar
Masak sebiji di atas peti
Hutang mas kahwin boleh dibayar
hutang JPA masa belajar dulu dibawa mati

bila ndak abisss...???


akakaka.. lawak sinis... tentu ada di kalangan yg baca artikel nih terlibat sama dlm skandal nih kannn..
Hmmm... goreng pisang yang aku suka biasanya pisang yg dah agak masak, pasal dia nih manis... ntah apsal mak suka goreng pisang separa masak, tak makan minyak katanya...

ko nak yg tak makan minyak pakai toyota wish or honda city laa....

Cakap pasal honda city, bulan nih aku servis keta abis RM600. Major servis, minyak gear + filter untuk aircond etc... hmmm..

aku tukar kete ngan herry, seminggu bawa honda city dia... naik pening aku.. masuk kete terhantuk, ndak kuar ponn terhantuk gaak...
Garang kete dia.. tapi brek ada sikit kureng... dan henjutan kurang power.. mungkin pasal cc kecik kott....



Manap ada bagi kat aku 2 anak pokok pisang nangka dan 3 anak pisang mas... aku tanam 3 dan kasik mak lagi 2.... :)

sesaje jerr aku ndak provoke jenjiran yg sibuk dok tanam pokok hiasan yg harga beratus ringgit tu.. aku tanamkan tebu hitam.... baru naik pucuk... pisang tuh aku dah suruh nani jiruskan hehari... siap kasik warning jgn sampai pokok tu mati kekeringan....
errpp... BTW, nani tuh bibik pengganti susi dari Bandung. Kegemaran dia, korek idung Ein... akakakaka...

Jangan kena petik daunnya dek Ein dah lerr.... cukup cekap dia tarik daun pokok bila lalu kot tepi pokok bunga tu...
Manja sakan budak Ein nih...






Aku beli pasu bunga reject comei-comei tuh dgn harga rm1 satu, aku cari dawai ndak gantung... takde juai plakk kat kedai hardware... aku beli lerr segulung dawai tebal dan segulung lae dawai kecik.... lebam ibu jari gaak nak buat pasu gantung... Ujung minggu aku amik fahmi balik rumah dari Polikulim... sempat suruh dia buatkan satu... akakakaka
dan petang tuh herri pi antar da balik.


Semalam depa pi kacau bubur sura kat rumah mak... aku keje... pasal kedah tak iktiraf thaipusam. ada mak kasik dlm bekas. Ein masih lagi batuk dan selsema... tak lena tidur malamku..
Ibu ponn bangun tgh malam pasal idung sebu... dia tutup kipas dan aircond.
Selepas aku basahkan bantal ngan peluh aku bangun on balik... dan kasik circulate. Awal tu dia sejuk sangat, mana tak nye... aku hala aircond straight pi ke hidung dia pasal takut Ein kesejukan.. akakakakakak
Kalau dia tau, sure dia sumpah aku jadik aircond panasonic 2HP!

Eisya semakin galak bertekak ngan ibu dia sejak akhir-akhir ini. Ada sekali tu... dia kena tampar pasal cakap "ibu macam monyet.."

Pelik kan...!!!!

bila dah reda, aku tanya pasal apa Eisya kata ibu cam tu... pantas dia jawab... "ibu kata Eisya macam orang gila.."

haaahh.... lagi aku pelik!





Rupanya ibu cakap Eisya tak sikat rambut lepas mandi macam orang gila... arrrrkk... tensen aku dengan masalah nih... hmmmmm... hampeh!


Ngabeh boreh jerr aku layan kes nih.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...