Cerita di pertengahan Ramadhan

Hujung minggu aku balik kampung Selama... seperti biasa, singgah kedai kat pekan belikan stock makanan untuk opah. Ntah camana aku leh pi pusing keliling bangunan tu nak kuar, ada kedai emas ujung tu... pergghhh tuan dia conquer jalan cam pak tiri dia punya. Block jalan ngan keta BMW 7series dia... tak ler mewah sangat pada pandangan aku... pasal keta lama dan tayar pon dah cam F1 punya keta... liciiiiin jer. Mintak tolong ubah keta, sampai aku pi merayu kat dia, dia mention tak de orang ndak ubah...


aku dah tengok sorang polis trafik lalu, aku ndak call dia dah, tapi malas aaa ndak gaduh pasal mamak tu sure dah lama dok kat area tu...



anak pompuan dia yang mulanya dok kat depan kedai, tup tup ilang ke belakang kedai... dah aku turun pi kacau pacik tu, baru dia kuar dan ubah keta...



geram gak aku.... tapi aku terus-terus saja sebut dalam hati sebenarnya aku sedang berpuasa...






Sampai di kampung, aku terus jumpak opah... dia dukung Ein, tapi aku kasik warning, budak ni kuat lompat opah... satni jenuh ndak pegang...
Yang tak sedap bila opah tanya dah brapa bulan budak Ein nih aaa.... aku ngan bangga cakap dah masuk 7 bulah dah paahh...
hmmm.... dah 7-8 bulan dah tam tak balik jenguk opah... musim buah yang lepas... abih buruk kat pokok jer rambutan tu... arrkkk... terkedu aku!



Cu Meng kata Ein nih ada rupa orang alim... teruja gakk aku ndak tau, pasai apa dia leh buat kesimpulan tu...



dia kata ".. telinga Ein capang, khusus untuk orang ambil wuduk.." mmmm.... :)

Tak kisah lah Ein.... capang or tidak Ein ndak pakai tudung gak kan sok nih... InsyaAllah kalau betul cakap tok cu... Ustazah lerr Ein nih gamaknya kaannn...


sempat aku berbicara ngan golongan terulung kat rumah pakcik man.. wa ponn ada gakk... baru balik dari kulim, beli makjun untuk burung... pergghh... tak penah ku dengar citer nih.... makjun dari indon untuk burung kututuk boleh bagi burung bunyi merdu kooonng kooonggg... ndak gelak lelebih takut kena sekeh... akkakak tapi tu lerr yang tertulis kat label dia...


dia sebagai ketua cawangan nampaknya sangat marah ngan perjuangan dia.. semakin tak yakin... cakapnya banyak meluahkan ketidak-upayaan ketuanya dalam mentadbir negara. Aku... hmmm... siram minyak laa gayanya... tunggu lagi!!!!


Sembang lamaaa... tapi ibu dah bising ndak balik masak, aku ponn chow... sempat sembahyang zohor kat masjid pekan selama.


Dah siap nak pi rumah mak, najib pangge berbuka bersama... hmmm... mana nak dan dahh. Ingatkan ndak pi join baca yasin sempena nuzul quran kat masjid, tapi sampai dah lewat...


Balik kampung, selipar dr cardin aku dah putus... patut longgar jer.. hmmm... kemarin, aku pi tangkap neckermann kat billion seb jaya.. rm75 jerr... besar cam tongkang... akakakakak


malamnya pak berkenan plakk... hmm.. bila ndak pi lagi ntah... ujung minggu kot...

Eisya pulak berjaya posa sehari tuh jerr laa.... banyak dia punya auta kat aku... tak kejut bangun sahur laaa etc etc....

malas nak layan.

Semalam dia tanya, raya berapa hari abah.... aku cakap ikut bilangan hari orang tu puasa... terkesima budak tu... akakakakak
Sesuai untuk budak yang suka buli abah dan ein....




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...