Serasi berdua: Ein Nadira Suhaimi



Entah pasai apa depa dok kata muka Ein dengan aku sungguh sama... mak kata pasai pipi tembam. Yang sempat aku recall, masa kecik aku tak lerr tembam sangat. Lepas masuk jawi darjah empat, aku baru mula berisi.. biasa laa.. orang kata ko nak bagi ternakan gemuk, kena kasi laaa... so pasai tuh lerr bila aku kena kasi... errr... i mean bersunat, terus aku jadik berisi skeet.. akakakak.


Tapi yang paling mambanggakan, aku sorang jerr dlm keluarga yg sunat cara kampung, dok ataih batang pisang dan dipegang oleh arwah mbah sapri... di suruh aku tarik nafas, dan hmmm... ntah ler apa jadik kat bawah nun, depa tak bagi aku tengok.. nyesal tak tengok.. akakaka


rasanya tok mudin tuh tak pakai pisau, tapi penyepit yg dia pacak atas batang pisang dan bila bingkas, alat tuh terus kepit dan putuskan yg sepatutnya... hmmm... nasib aku tak bergerak masa tu.. ko terlebih potong sure lain dah jadinya kannn....




hmmm... cakap pasal badan berisi, aku rasa nih sure pasal ibu dia dok makan pil Salindah dengan tekunnya sejak dapat anak kurus (eisya) pada mulanya.


Aku sebenarnya tak kisah, gemuk or kurus asalkan sihat.. Alhamdulillah.


Yang nyatanya, budak Ein nih, jarang tak aktif.. biasanya lompaaaat jerr.. cam kakak eisya gaak.. dan eisya plakk dok buli dia macam bear-bear dia...


tengok la tuh.. main mende ntahh... tangan ein kena ikat ngan tangan dia...


dia jugak adalah juruhias ein secara rasmi... ala gadis gipsy








Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...