Morib: Destinasi balik kampung selatan...

Balik kampung... bagi sebelah aku, hmmm.. Kg Padang Lalang dan Selama Perak leh dikira destinasi utara laa... tapi kalau balik kampung ke selatan, sure ke Banting... rumah andak... dan tak sah kalau tak singgah Kelanang Bay, Pantai Morib dan rumah Nde Wai... Ntah kenapa, aku suka sangat kalau kat situ.... feels at home... kekadang rasa bersalah gak pikiorkan aku numpang kasih mak orang lain, tapi bila ada kesempatan anak-anak dia tak balik, perghhh.... best betul, cam balik Selama dan manja ngan opah lerr pulak..!


Ein plak.. trip kali nih baru berkesempatan jumpa ngan kakak nini... sempat lerr posing seround. Kesian gak si nini tuh, notebook besar aka "mobile desktop" dia dah kena virus, asal start jerr, terus reboot. Aku boleh tolong dia restore windows punya config pakai XP punya cd tapi tadak cleaner... camana ndak clean virus tu.... kedai yang ada sekitar banting tidak banyak membantu.




Nurul ngan Eisya plakk... member kamceng walauponn perbezaan umur 4 tahun dan meminati bidang yang sama... BARBIE. Masuk tenet ponn barbie gaak.... hmmm... ntah hape yang best.





Cakap pasal patung Barbie, penah sekali tu kat Carrefour dia buat hal nakkan Barbie yg harganya tak kurang dari RM40... aku tarbiah kat dia... kalau Eisya nak buku or makanan, abah akan spend tapi utk mainan cam tuh, aku tak upaya nak bagi walauponn mood dia bertukar 180 darjah....
Ironinya, lepas beberapa lama, dia minat dgn satu mainan (kasut, cincin, subang etc rega RM5) dan nak minta dari ibunya.... tapi statement dia kat ibu sungguh touching... " Ibu, mainan nih tak mahal sangat kann.." Ibunya belikan dengan rasa pelik....







Makanya, bukan buang masa aku utk tarbiahkan dia... actually she is in a learning curve, and believe me, the curve is very steep and i'm impressed!


Lepak kat Morib sambil makan makanan kegemaran aku.. apom balik kecik.... perghhh.. selamba badak jer dok tengah panas... cam lepak kat Dr Na Bandoch, Cork Ireland la plakkk... terkenang memacam. Hmmm... dok tak dok dah 37 tahun
aku di bumi Allah ni. Dah cukup rasanya aku menyusahkan mak bapak, adik abang , makcik pakcik, sedara mara dan juga guru guru aku... terfikir gak aku... bilamana aku mati sok nih.. ada tak orang akan kenang kewujudan aku. Kalau ponn dikenang, pasal perangai buruk aku kah...?? atau jasa baik aku... hmmmm.... banyak sangat ker jasa aku???

Main wau... minat aku masa dulu. Beli wau 3kupang kat kedai rumah batu dan main sampai ke malam. Penah dulu aku blajar buat wau rama-rama teraju satu ngan pak an gemok... orang kata wau tok leh terbang kalau teraju satu... tapi aku berjaya menerbangkan lelayang aku sendiri... tu yang aku kongsikan ngan Eisya kat Morib yang air lautnya jauhhh saujana mata memandang.
Yang nyatanya wau chokia tu aku beli 3 ringgit reganya kat pantai Morib!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Belah mulut atau bertahnik Nureizatul Tasmira

Kenapa aku perlu ke sekolah?

Jom jengah tingkap Johari...